۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۹۹۱
مسعودی در گفت‌وگو با رسا:

دولت برنامه مدونی برای مدیریت اقتصاد و منابع ارزی ندارد| با متخلفان اخیر بدون مسامحه برخورد شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه دولت برنامه مدونی برای مدیریت اقتصاد و منابع ارزی ندارد، گفت: دولت و دستگاه قضا باید خارج از نوبت و با جدیت با تخلفات برخورد کرده و هیچ ابایی از انتشار اسامی این افراد نداشته باشد.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت ترمیم کابینه اقتصادی دولت، گفت: امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در ارتباط با خارج نیست بلکه گرانی‌های اخیر بیشتر بحث روانی و عدم کنترل بازار دارد.

وی افزود: اینکه از یک نفر هزاران سکه گرفته شده و قبل از آن اعلام می‌شود که هر کسی به هر تعداد سکه می‌خواهد به او داده می‌شود نشان از آن دارد که برنامه مشخص و مدونی برای اداره اقتصاد و مدیریت منابع ارزی کشور وجود ندارد.

مسعودی با طرح این پرسش که چرا یک شخص تا این حد سکه خریده است یا به فلان شرکت ارز داده شده است که مواد اولیه را تهیه کند در حالیکه بسیاری از آنها کاری را انجام دادند که در حطیه کاری آنها نبوده است، عنوان کرد: برخی شرکت‌ها به خاطر جبران کمبود منابع مالی یا سودهای آنی کارهایی کردند که کیفیت مدیریت را زیر سوال برده است به عنوان مثال چرا باید شرکت دام و طیور موبایل یا تیم فوتبال لاستیک خوردرو وارد کنند، چنین اقداماتی ناشی از این است که مسؤولان مربوط دقت و نظارت لازم را ندارند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این موارد به دولت برمی‌گردد که باید با دقت بیشتری بر امور نظارت کند و اگر تخلفی شده با جدیت و بدون مسامحه با آنها برخورد کند، و هیچ ابایی از انتشار اسامی این افراد نداشته باشد، قوه قضائیه باید خارج از نوبت با شدت و جدیت با این موارد برخورد کند.

وی ادامه داد: در رابطه با بازار ارز اگر اسامی کسانی را که گرفته بودند دقیق و سریع محاکمه و به تخلف آنها رسیدگی می‌شد در بازار ارز تحولی صورت می‌گرفت.

مسعودی با بیان اینکه در هنگامه جنگ وقتی کسی ستون پنجم باشد و به خودی ضربه بزند با او چه می‌کنند، اظهار داشت: امروز ما نیز در شرایط پیچیده جنگ اقتصادی قرار داریم اگر حرکت ما سریع، دقیق و قاطع نباشد با حرکت لاکپشتی نمی‌توان با غارتگران بیت‌المال برخورد و مشکل معیشت کشور را حل کرد، سازمان تعزیرات باید درباره متخلفان بازار ارز گزارش دهد که متاسفانه تا کنون کاری نکرده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه میلیاردها تومن از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاهایی اختصاص دادند اما بازار بروکراسی اداری آنقدر دست و پای مردم را می‌بندد که سرمایه‌گذار از همکاری اقتصادی پشیمان می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت باید به  فکر ترمیم کابینه خود باشد اگر چنین نکند مجلس به طور قطع ورود خواهد کرد./813/ت۳۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات